El diumenge 11 de novembre hem celebrat El dia de l’Església Diocesana i la comunitat del Carmel Missioner de Es Cubells, el seu patró i fundador, el Beat Francesc Palau i Quer. El mossènyer, en la missa dominical, celebrada en el Santuari ens ho ha recordat. Tota l’eucaristia ha set solemnitzada amb himnes de festa. Hem recordat els camins d’Eivissa i Formentera recorreguts per l’incansable caminant i missioner de les nostres illes. Hem alabat al Déu de la Vida en el mateix temple que ell, amb les seves pròpies mans, ajudat pels veïns de Es Cubells i dels seus germans, «els mendicants», iniciaren la construcció, i que tan bella imatge dona a tot el contorn.

Hem acabat l’ofici religiós, venerant i besant la relíquia del sant mentre la Comunitat de les Carmelites Missioneres rebien una sentida felicitació dels feligresos i el cor cantava i lloava a Francesc amb l’himne:

«Yo busco una Iglesia nueva, lugar de alegría y fiesta: que viva en comunión con Cristo en su Cabeza, en un solo amor. Yo busco una Iglesia pobre que esté al servicio del hombre, que lave nuestros pies, y en el amor fraterno entera esté su ley.

Una Iglesia santa, con solo un corazón, / es la cosa amada que busco yo. / Construyamos juntos la fraternidad / las palomas pueblan el azul de paz. Somos piedras vivas de la gran ciudad, una Iglesia nueva está surgiendo ya. /