Càritas

¿QUE ÉS CÀRITAS?

Càritas és l'entitat a través de la qual l'Església catòlica viu i expressa de manera especial el manament d'amor que ens va deixar Jesucrist a l'últim sopar: "Estimeu-vos els uns als altres com jo us he estimat" (Jn 15,12). Intentant respondre als reptes de cada lloc i cada moment, Càritas es posa a favor dels pobres, els marginats i els exclosos i al seu costat per intentar aconseguir, al costat d'ells, que puguin sortir de la seva situació i tenir accés a la vida digna a la que sens dubte tenen dret. Per això, Càritas opta clarament pels últims de la nostra societat i lluita perquè sigui una realitat el Regne de Déu entre nosaltres.

Et convidem a que ens coneguis de prop i al fet que pensis es no seria una bona idea oferir gratuïtament una part del teu temps i de les teves capacitats personals per ajudar a altres persones que ho necessiten. A canvi, només et assegurem una cosa: és una aventura que val la pena !. Per això, confiem en explicar-te aviat entre les nostres persones voluntàries.

logo-vector-caritas

ACOLLIDA

El mitjà primer que ofereix Càritas per complir la seva funció és un espai d'acollida, informació i atenció bàsica als qui ho necessiten. Un somriure, una mà estesa, una estona de conversa són, per estrany que sembli, un privilegi del que estan privades moltes persones al nostre voltant, i Càritas vol donar i tractar-los d'una manera cordial i fraterna.

PROGRAMA D'ATENCIÓ AL VOLUNTARIAT I SENSIBILITZACIÓ

Les persones voluntàries són part fonamental de Càritas: amb el seu compromís i la seva participació contribueixen a la transformació social, creant i consolidant xarxes d'acompanyament, d'ajuda mútua i de creativitat social per alleujar i ajudar els més desfavorits.

PROGRAMA D'ATENCIÓ A L'IMMIGRANT

Facilita la informació necessària sobre estrangeria i immigració i assessora sobre els tràmits i la normativa corresponents a fi d'afavorir la regularització legal de les persones immigrants; i també desenvolupa cursos formatius de diferent índole per facilitar la seva integració social i laboral.

PROGRAMA D'ORIENTACIÓ SOCIOLABORAL

El seu objectiu és facilitar i donar suport a la inclusió social i laboral de les persones que pateixen risc d'exclusió o amb especials dificultats d'accés al mercat laboral; de manera especial atén immigrants, joves i dones mitjançant el servei d'orientació laboral, la borsa d'ocupació domèstic i els tallers d'inserció sociolaboral.

EL MAGATZEM SOLIDARI

L'àrea de comercialització té com a funció l'atenció de les persones necessitades mitjançant el lliurament gratuït o la venda a molt baix preu de productes procedents dels tallers de reinserció de Càritas, principalment roba de segona mà i altres objectes domèstics rebuts en donació. Els ingressos es destinen directament a l'acció social de l'entitat. Actualment es compta amb tres botigues: una a Vila, una altra a Santa Eulària i la tercera a Sant Antoni.

PROGRAMA D'ATENCIÓ A PERSONES SENSE SOSTRE

Les persones sense llar i amb forta desarrelament social necessiten un espai on recollir-se, alimentar-se i conviure de manera correcta per tenir la possibilitat de recuperar la confiança en si mateixes i, d'aquesta manera, ser capaços de restablir els vincles familiars, amb els amics, la societat, les institucions ... Càritas els ofereix mitjançant aquest programa un suport per cobrir les seves necessitats i drets bàsics (acollida, alimentació, roba, ...) mitjançant el centre de dia i el servei de menjador social.

PROGRAMA D'ACOMPANYAMENT AL CENTRE PENITENCIARI

L'objectiu del treball dels voluntaris que van a la presó és oferir un àmbit d'escolta, comprensió i suport en els processos de socialització i reinserció a les persones que hi compleixen condemna privativa de llibertat, al mateix temps que donar-los l'oportunitat de viure la seva fe cristiana mitjançant la celebració de l'Eucaristia en combinació amb la delegació de Pastoral penitenciària de la Diòcesi.

CENTRO SOCIOEDUCATIVO

El centro de Betania se abre a los niños y adolescentes con dificultades ofreciéndoles formación, entretenimiento y educación para ala convivencia; y es también un espacio de formación no reglada para personas adultas en situación de exclusión social (acreditado oficialmente por el SOIB)

CÀRITAS PARROQUIALS

Les Càritas parroquials són una peça clau a l'edifici de Càritas a la Diòcesi. Elles estan cridades a actuar com a mobilitzadores de tota la comunitat parroquial perquè aquesta pugui viure en plenitud la dimensió de la caritat que li és essencial. A Càritas Diocesana se'ls ofereix un servei d'orientació, acompanyament, formació i coordinació perquè puguin complir la seva missió més fàcilment.

COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT

Com l'horitzó de Càritas a molt gran, aquest departament pretén desenvolupar diferents programes orientats al desenvolupament local en països en vies de desenvolupament, participant a més activament en les campanyes de sensibilització sobre les diverses situacions mundials que reclamen una actuació decidida dels països més rics, entre els quals hi ha el nostre, per aconseguir l'eradicació de la pobresa.

FES-TE SOCI, FES-TE VOLUNTARI

Per fer-te Voluntari truca al 971 31 17 62 o informa't a: voluntariado@caritasibiza.org

Contacte:

Rvdo. P. Miguel Ángel Riera Planells

delegado.cdibiza@caritas.es

¿Vols accedir a les homilies?

Fent clic en el següent botó podràs accedir a totes les homilies de Monsenyor Vicente Juan Segura.

¿VOLS VEURE ELS ÚLTIMS ESDEVENIMENTS?

Fent clic en el següent botó podràs tenir informació sobre els propers esdeveniments.