Carta Circular als sacerdots de la Diòcesi amb motiu de la Vigília de Pentecostés

Benvolguts germans:

El llibre dels Fets dels Apòstols ens narra l’inici del capítol 19: «Mentre Apol·lo estava a Corint, Pau travessant la regió interior, va arribar a Efes. Allà va trobar a alguns deixebles 2 i els preguntà: «Quan abrazasteis fe, ¿vau rebre l’Esperit Sant?». Ells li van dir: «Ni tan sols hem sentit a dir que hi ha un Esperit Sant» «. És un passatge sumadamente aclaridor de la situació de molts dels nostres fidels, fins i tot confirmats. No obstant això, en moltes ocasions la litúrgica ens convida a invocar l’Esperit Sant i a implorar els seus dons.

La solemnitat de la Pentecosta és, doncs, una ocasió propícia per anunciar la presència del Paràclit en l’Església i en cada un dels fidels i demanar una abundant efusió sobre nosaltres i les nostres activitats.

En aquests dies, la pregària tradicional a l’Esperit Sant és el «Veni Creaator Spiritus», que a nosaltres ens a acompanyat en moments importants de la nostra vida. Aquest cant ens revela l’acció de l’Esperit Sant, misteri de força, transformador del caos en cosmos, renovador en els nostres cors dels prodigis de la primera Pentecosta, mestre en ensenyar-nos a fer de la nostra vida un do per als altres, comunicador de la vida divina , alliberador del pecat i de la tebiesa, comunicador de la fragància de la santedat, aliment d’esperança, enfortidor del nostre anunci, redemptor del nostre cos, guia i mestre d’espiritualitat.

Com és tradició, iniciarem Pentecosta amb una Vetlla diocesana d’oració que tindrà lloc a la Parròquia de Sant Josep de sa Talaia dissabte 22 dels corrents a les 21,30. Tota la diòcesi està convidada i convocada a la mateixa.

Encara que l’organització de la vigília es confia, com de costum, a la Delegació diocesana de la Joventut, està oberta a tots ia cada un, pel que fa a la seva parròquia i al seu àmbit d’actuació (col·legis, obres assistencials, catequètiques, missioneres …) demano el compromís d’animar la participació dels fidels (obrers, cors, membres de moviments, catequistes, professors de les escoles concertades catòlics i professors de religió en centres públics, etc.), i molt especialment als joves que es han confirmat en els anys passats, dels quals fàcilment disposeu de les dades i als quals ara s’estan preparant per rebre aquest indeleble Sagrament.

Tot i que la convocatòria parteixi una mica tard, no és impossible, sinó desitjable el compromís de cada un per facilitar, per tots els mitjans al propi abast, la participació dels fidels de cada comunitat, grup i institució per junts impetrar l’efusió de l’Esperit sobre la nostra Església particular i cadascun dels seus membres. Cadascun veurà, doncs, d’acord amb les seves possibilitats el que pot fer, fins i tot la logística per a això.

Amb la meva benedicció i afecte,

+ Vicente JUAN SEGURA,

Bisbe d’Eivissa