EPISCOPOLOGI EBUSITÀ

Manuel Abad y Lasierra

O.S.B. (1783-1787) Bisbe primer. Estatuts de la catedral. Pla parroquial: dues parròquies urbanes, quinze rurals a l'illa d'Eivissa i tres a la de Formentera. Visita ad Limina (1786).

Eustaquio de Azara Perera

O.S.B. (1788-1794) Bisbe segon. Fundació del Seminari diocesà.

Climent Llocer

(1795-1804) Bisbe tercer. Obres a la catedral: modificació del presbiteri i el cor. Visites ad Limina (1799,1803).

Blas Jacobo Beltrán

(1805-1815) Bisbe quart. Continuació de les obres de la catedral. Sagraris nous a diverses parròquies. Acolliment a nombrosos preveres i religiosos que de diversos indrets de la Península es varen refugiar a Eivissa en temps de guerra. Diputat per Aragó a les Corts de Cadis. Visites ad Limina (1809, 1814).

Felipe González Abarca

O. de M. (1816-1829) Bisbe cinquè. Consagració de la catedral. Gran carta pastoral donant consells als rectors perquè els transmetessin als seus feligresos. Visites ad Limina (1820, 1824).

Basilio Antonio Carrasco Hernando

(1831-1852) Bisbe sisè. "Pare dels pobres". Únic bisbe que ha mort a Eivissa. El pedró sepulcral, al presbiteri de la catedral, en deia això: "Defensor dels drets de l'Església - Glòria d'aquest poble -Exemplar de virtuts - Conseller de bisbes - Sisena glòria dels bisbes d'aquesta seu - Pare dels pobres - Martell de l'heretgia - Incansable pregoner de l'Evangeli". Visites ad Limina (1834, 1851).

Concordat

(1851) Quan quedi vacant la seu episcopal, la diòcesi es considerarà reducenda per agregar-la a la de Mallorca i la catedral serà reduïda a col•legial.

Governadors eclesiàstics nomenats per l'Arquebisbe de Tarragona (1852-1855).

Vicaris capitulars elegits pel capítol de la Catedral

(1855-1927) Peticions constants per tal que es restitueixi la diòcesi. Encara que mai no es dugué a terme allò que establia el concordat de 1851, l'Església d'Eivissa i Formentera es considerava de l'arxidiòcesi de València, perquè Mallorca ja ho era anteriorment.

Reial decret pel qual s'instituïa l'Administració Apostòlica d'Eivissa, independent de la diòcesi de Mallorc

(1927) Les despeses del bisbat eren a càrrec dels illencs.

Salvi Huix i Miralpeix

d. O. (1928-1935) Primer bisbe administrador apostòlic. Primer sínode diocesà. Erecció de noves parròquies. Publicació del catecisme diocesà en llengua catalana.

Antoni Cardona Riera

(1935-1960) Segon bisbe administrador apostòlic i setè titular. Reorganització de l'Església illenca després de la devastació durant la Guerra Civil (1936). Restauració de la seu episcopal (1949) sufragània de l'arxidiòcesi de València. Nomenament de bisbe titular (1950). Ràdio Popular d'Eivissa. Casa d'Exercicis Santa Teresa. Renúncia a la mitra.

Francesc Planas Muntaner

(1960-1976) Bisbe vuitè. Concili Vaticà II. Nous temples. Renúncia a la mitra (1976).

Teodor Úbeda Gramage

(1970-1976) Bisbe auxiliar (1970-1973) i Administrador Apostòlic (1973-1976). Aplicació de les normes del Concili Vaticà II. Per primera vegada celebra l'eucaristia en llengua catalana a la catedral. Casa de l'Església. Residència Reina Sofia, per a ancians.

Josep Gea Escolano

(1976-1987) Bisbe novè. Pastoral del Turisme. Orientacions pastorals i publicacions de caire divulgador. Col•legi de consultors. Arribada de les Carmelites Descalces per fundar un monestir.

Miquel Roca Cabanellas

(1987-1988) Arquebisbe de València, administrador apostòlic. Beatificació del pare Francesc Palau i Quer, a Roma, i commemoració a Eivissa. 50è aniversari de l'arribada de les religioses Terciàries Trinitàries a Sant Antoni de Portmany i a Santa Eulària des Riu. Primera pedra del Monestir de la Santíssima Trinitat, de Carmelites Descalces, a Sant Rafel.

Manuel Ureña Pastor

(1988-1992) Bisbe desè i Administrador Apostòlic (1991-1992) Inauguració del Monestir de la Santíssima Trinitat. Venda de l'antic edifici del Seminari i projecte de construcció del Col•legi Sant Domingo Savio. Inici de construcció de la parròquia de la Mare de Déu del Roser i Sant Ciriac. Creació de la parròquia de Sant Pau.

Javier Salinas Viñals

(1992-1998) Bisbe onzè i administrador apostòlic (1997-1998) Fundació diocesana "Isidor Macabich". Reorganització de Càritas diocesana. Renovació de la catequesi. Creació del Consell Diocesà de Pastoral. Creació del Consell Diocesà de Pastoral Social i Caritativa. Construcció del nou Col•legi-Seminari. Construcció de la capella del nou cementeri municipal d'Eivissa. Actualització dels estatuts del Capítol Catedral. Inici de les obres del Museu Diocesà.

Agustí Cortés Soriano

(1998-2005) Bisbe dotzè i Administrador Apostòlic (2004-2005). Fundació diocesana "Ignasi Wallis". Promulgació del Directori de la Iniciació Cristiana. Promulgació del Directori de Matrimoni. Creació del Consell Diocesà de Patrimoni. Restauració de la S.E. Catedral i continuació de les obres del Museu Diocesà. Remodelació i ampliació de la casa d'Exercicis des Cubells. Consagració de la Parròquia de Sant Pau.

Vicent Juan Segura

(2005) Bisbe tretzè.

¿Vols accedir a les homilies?

Fent clic en el següent botó podràs accedir a totes les homilies de Monsenyor Vicente Juan Segura.

¿VOLS VEURE ELS ÚLTIMS ESDEVENIMENTS?

Fent clic en el següent botó podràs tenir informació sobre els propers esdeveniments.