«Teresa de Jesús, doctora de la Iglesia maestra de la luz, centella del Amor, / enséñanos la senda por la que caminaste / con alma  enamorada, buscando en ti al Señor.»

A sol post, el dia de la festa patronal cantava el cor aquesta tornada de l’himne del 5è aniversari de Santa Teresa. Les campanes tocaven mentre les autoritats entraven al temple. Edifici que lluïa esplendor per l’interior, l’exterior i els voltants. Arribada l’hora el cor cantà himnes de festa i els celebrants es disposaren a presidir l’eucaristia. El vicari general de la diòcesi i els mossènyers de la parròquia, de sant Agustí, sant Jordi i la Sagrada Família hi eren presents en representació del sr. bisbe que es trobava a Roma per a celebrar la canonització del papa Pau VI. A l’homilia D. Marcelo desgranà una sèrie de fets de la santa que ens poden il·luminar per a viure en plenitud el nostre cristianisme actual. Acabà recomanant-nos la lectura de Les Morades, escrit per la santa mateixa ja en la seva plenitud de la vida. Entre solistes, cor i orgue la litúrgia fou tant solemnitzada que el poble els hi oferí un calorós aplaudiment.

I ja al final els obrers organitzaren la tradicional processó per la rodalia del temple. I no faltaren els bunyols i la sangria preparats per l’Associació de veïns, mentre la Colla de Sant Jordi ballava al so dels tambors i la flaüta.

FELICITATS VEÏNS D’ES CUBELLS i MONGES CARMELITES MISSIONERES.