Havent iniciat el curs fa uns dies en un dels col·legis catòlics de la nostra ciutat, el Col·legi Diocesà de Sa Real, un col·legi que consta de tres edificis cada un dedicat a un sant: un a Sant Joan XXIII, un altre a Santo Domingo Savio i un altre a Sant Joan Pau II, ens vam reunir avui en una celebració de la Santa Missa per demanar a Déu la seva ajuda en les activitats pròpies del Col·legi i alhora, fer cada un, professors, alumnes, treballadors i pares, el compromís propi de la condició de cada un perquè el curs sigui alguna cosa que faci bé i progrés a cadascú segons les seves condicions.

Assistir a la Missa és una cosa que ens fa bé. Anem doncs, a fer que la Missa ens faci alegres, ens de la sort de l’ajuda de Déu. Participar en la Santa Missa és una cosa que ens fa bé als que assistim, ens uneix a tots, ens fa germans i amics. En efecte, escoltem les paraules de Jesús, les seves obres i les seves activitats i la invitació a ser també nosaltres així. La Missa ens ajuda a viure prop de Jesús i al fet que Jesús aquest a prop nostre i ens ajudi. I aquesta proximitat amb Jesús és important, ja que com deia Santa Teresa de Calcuta, una santa a la qual jo vaig conèixer i vaig tractar, «Jesús és el Déu que / Jesús és el meu marit / Jesús és la meva vida / Jesús és el meu tot. Per això, mai temo «. La Missa és, entre moltes coses bones, una oportunitat de tractar a Jesús.

Sent, doncs, alumnes i professors d’un col·legi catòlic que les vostres activitats, les vostres paraules, les vostres decisions, en definitiva la vostra vida estigui d’acord amb les paraules que per al nostre bé i la nostra felicitat ens diu Jesús. Per això, us animo i aconsello a que tingueu tracte freqüent amb Jesús: amb les oracions de cada dia, amb la lectura ben feta de la Bíblia, amb la participació en la Missa habitualment ia més, anar preparant-se per rebre els sagraments: la comunió , la confirmació, etc. El cristià és una persona feliç que fa feliç als altres, per això, animar-vos a ser i viure com a cristians.

Avui la Missa ens presenta un fragment de l’Evangeli de Sant Mateu 9, 35-38. És el que avui en totes les Misses a tota la terra van a examinar, a pensar, a acollir.

¿Que ens pot dir aquest fragment?

En veure la multitud, va tenir compassió, perquè estaven cansats i abatuts, com ovelles sense pastor. Llavors va dir als seus deixebles: «La collita és abundant, però els treballadors són pocs. Pregueu a l’amo dels sembrats que enviï treballadors per a la collita.

» Seguint aquest text, quines són les paraules o frases o actituds que atreuen la teva atenció, el teu interès? Què ens diu Déu en el text?

En aquest text veiem signes de compassió, misericòrdia, solidaritat i bondat. Déu ens demana que atenguem a fatigat, a l’abatut, al perdut ¿Els atenc ?; ens ha donat dons potser no tan grans com els hi va donar als seus deixebles, però els que tinc, ¿Els poso al servei d’ells ?, si hi ha molta necessitat i pocs els que porten el missatge del Senyor, mostren bones actituds, bons valors , bones accions, Què he de fer davant aquesta situació ?, si és cert, diu el Senyor «Pregueu», però ¿Només és pregar, resar, pregar o he de fer alguna cosa més?

Diguem-li a Jesús que ens ha parlat avui així: No vull ser indiferent i no atendre al necessitat; Senyor vull que em donis un enorme desig i amor per atendre a tot aquell que et busca i a través dels dons que m’has regalat ajudar-lo a trobar-te, a viure millor, a ser feliç i seguir endavant. Doneu-nos aquest do de misericòrdia que tu tens per sortir en el teu nom. A més de demanar oració perquè hi hagi més persones que ajudin a parlar de la teva missatge i portar-lo a altres, que jo tingui la capacitat de trobar-los, de transmetre això que tu ens demanes, que aconseguim perseverar i que siguem bons treballadors.

Com Bisbe d’aquesta Diòcesi i President del Patronat responsable superior del Col·legi, us dic que em sento alegre de tenir aquesta trobada amb tots vosaltres, una trobada que espero es repeteixi amb freqüència. I així anar veient com el col·legi va endavant.

Jo vaig tenir la sort de pertànyer també a l’escola en la meva etapa infantil i juvenil. I guardo un bon record dels col·legis als quals vaig assistir i em van ensenyar, així com dels mestres que vaig tenir.

El Papa Francisco a la seva primera trobada amb professors i alumnes els deia que estimava a l’escola, I donava uns motius d’això que vaig una mica a fer comentaris.

El col·legi, deia el Papa Francesc ha de ser una obertura a la realitat. Anar a l’escola significa obrir la ment i el cor a la realitat, en la riquesa dels seus aspectes, de les seves dimensions. Anar a l’escola significa obrir la ment i el cor a la realitat, en la riquesa dels seus aspectes, de les seves dimensions. I això és bellíssim! Els mestres són els primers que han de romandre oberts a la realitat.

Un altre motiu és que l’escola és un lloc de trobada. Perquè tots nosaltres estem en camí, posant en marxa un procés, realitzant un camí. El col·legi ha de ser un lloc de trobada en el camí. Es troba als companys; es troba als mestres; es troba al personal assistent. Els pares troben als professors; el director troba a les famílies, etcètera. És un lloc de trobada.

I nosaltres avui tenim necessitat d’aquesta cultura de la trobada per conèixer-nos, per estimar-nos, per caminar junts. I a més estimo l’escola perquè ens educa en la veritat, en el bé i en el bell.