VISITA A FORMENTERA

Per al dia de Sant Joan estàvem convocats/des les religioses i religiosos d’Eivissa a un encontre a Formentera amb les nostres germanes les Servidores del Senyor i de la Verge de Matarà. Gràcies al bon i acurat servei de Balearia, passades les 11:00 ja érem al convent de la Verge Miraculosa. Elles, les nostres germanes, ens reberen amb el cor obert i el somriure als llavis, molt propi de la vida religiosa.

Poc abans de les 12:00 saludàvem al mossènyer, Miquel Àngel Riera, i participàvem a l’eucaristia dominical, amb el poble de Déu, en la parròquia de sant Francesc Xavier. Eucaristia, precedida per unes paraules de presentació i motivació pels feligresos i turistes assistents, pronunciades per sor Gracia Navarro. Fou, l’eucaristia, molt emotiva, respectuosa  animada pel cor parroquial i el seu conjunt de guitarres.

Acabada la ceremònia religiosa el mossènyer ens convidà a visitar la part alta del temple i cal mossènyer per tal de gaudir, ben assolejats i amb l’embat de llevant, de les admirables vistes de Formentera. A les 13:30, després de les fotos de rigor, a la plaça, agombolats per les oliveres, ens desplaçàrem al restaurant la Estrella a on tenguérem un bon i eficient servici i una qualitat d’aliments de les millors estrelles. Acabat el dinar, sempre acompanyats per la comunitat amfitriona, ens dirigirem, en autocar, a la Mola, aturant-nos al quilòmetre 9,5, confluència del terme de les tres parròquies, a on hi està erigida la Creu de Terme, en record de les missions que predicà el Pare Francesc Palau. Des del nostre interior brollà una pregària de gratitud i record. Seguim, sense aturar-nos, però amb les explicacions històriques i geogràfiques dels llocs per a on passàvem: Caló de Sant Agustí amb la seva pujada al monestir, escola unitària del Pilar, la vinya, el vi denominació d’origen, ses feixes, tan ben cuidades elles!, els ajups, els molins de Forment (d’on prové el topònim Formentera), el far i, on estiguérem una bona estona fou en el penya-segat recordant que baix els nostres peus hi era la cova a on empresonaren el fundador de les RR. TT. Trinitàries. Ja de tornada ens aturam a visitar la parròquia del Pilar. Davant la Mare de Déu cantàrem la Salve, demanant-li que des del seu Pilar (Mola) beneeixi al poble formenteré i als seus visitants. Al Mirador,  tenim una segona aturada per gaudir de les vistes marines i més enllà, Eivissa, mentre les Servidores ens esperaven amb un agraït got d’aigua fresca acompanyat d’un pastisset. La penúltima aturada la tenim a Sant Ferran de Ses Roques. A les portes del temple ens esperava el P. Sergio per saludar-nos. Als peus de Jesús eucaristia i recordant la vida del Baptista que es va obscurir per donar llum a Jesús resam per les vocacions sacerdotals i religioses. Ja dins l’autocar, conduit per un atent, simpàtic i experimentat conductor donàrem sa volta pels Pujols, els estanys Pudent i des Peix i Sa Savina. Les germanes “formentereres”, sempre atentes, ens tornaren sorprendre amb el menú més desitjat en aquestes hores, aigua fresca i flaó. I camina caminaràs a ses barques de Formentera hi arribaràs.

I abans de tancar aquest capítol, és obligatori agrair, aleatòriament, a totes les persones que han fet possible aquesta diada de germanor, esbarjo i intercomunicació. Sor Gràcia Navarro, ànima i empenta en l’organització. D. Miquel Àngel Riera, mossènyer i missioner de la misericòrdia, que ni un sol moment, malgrat les seves ocupacions dominicals, ens ha deixat sols, un qualificat guia, company i germà. La Comunitat amfitriona, M. Reina, sor Pietat i Lucero, que s’han prodigat fins a vessar, acollida, simpatia, sempre atentes a qualsevol destorbament o desorientació d’alguna despistada. I a Déu, nostre Pare, per concedir-nos un dia de fraternitat i sororidad intercongregacional, de sol i ombra, d’aire de la marina, de llum, de vida formenterera, d’uns freus plans, quiets i transparents, a l’aguait d’es Vedrà, la muntanya mítica i mística que a tothora ens ha guiat amb ma Provident.

I a totes i a tots, les que han pogut gaudir d’aquest dia i les que han romàs a la comunitat vos convit a resar  aquests versets del salm 133: Beneïu el Senyor, vosaltres,/ servents/es del Senyor/ que us quedau de nit a ca seva./ Alçau les mans al santuari,/beneïu al Senyor/ que ha fet Cel i Terra.