5 DE JULIOL, JORNADA DE RESPONSABILITAT EN EL TRÀNSIT AMB EL LEMA «SIGUEU PRUDENTS I SENZILLS»

5 DE JULIOL, JORNADA DE RESPONSABILITAT EN EL TRÀNSIT AMB EL LEMA «SIGUEU PRUDENTS I SENZILLS»

«Sigueu prudents i senzills» és el lema de la Jornada de responsabilitat en el trànsit que se celebra el primer diumenge de juliol, aquest any el dia 5, coincidint amb dies de grans desplaçaments per les vacances d’estiu, i també al voltant de la festa de Sant Cristòfol, patró dels conductors i transportistes, que se celebra el 10 de juliol.

Els bisbes de la Subcomissió Episcopal per a les Migracions i Mobilitat humana i el departament de Pastoral de la Carretera s’adrecen, amb motiu d’aquesta Jornada, a totes aquelles persones relacionades amb la mobilitat i la seguretat viària i agraeixen especialment la tasca social dels transportistes i treballadors de serveis com a gasolineres o tallers.

Amb el lema “sigueu prudents i senzills” (Mt 10,16) conviden a la conducció amb “discerniment, consciència i respecte per la vida”, posant èmfasi en la responsabilitat envers la vida del proïsme i animen els conductors a viure els viatges com “una trobada amb el proïsme i amb la vida que Déu ens confia”.

La prudència en la conducció es presenta com a virtut que evita accidents i ajuda a prendre decisions correctes al volant: “El prudent veu el mal i es protegeix, els incauts s’arrisquen pel mal” (Prov 22, 3). La seguretat viària és un acte d’amor al proïsme i un compromís ètic.

La senzillesa crida a la conducció amb humilitat i respecte, “a la carretera, això es tradueix en paciència davant d’altres conductors, cortesia davant de situacions difícils i disposició a cedir el pas quan sigui necessari”. Els bisbes criden al respecte en la conducció com a prova del manament central de l’Evangeli: “Estimaràs el teu proïsme com a tu mateix” (Mt 22, 39).

Finalment, proposen el Salm 121, “aixeco els meus ulls a les muntanyes: d’on em vindrà l’auxili? Així, “cada maniobra, cada decisió presa amb prudència, pot ser un testimoniatge de la vostra fe en el Déu de la vida i del nostre compromís amb el respecte a la vida dels altres”.