Aquest dissabte, 14 persones adultes han estat batejades i han rebut la seua primera Eucaristia, i mig centenar també també han sét confirmades, en una solemne cerimònia d’iniciació cristiana que presidida pel bisbe d’Eivissa, Mons. Vicent Ribas, en la S. I. Catedral.

Es tracta de la primera cerimònia col·lectiva d’aquest tipus que es realitza a Eivissa des que el Bisbe va instaurar, al novembre passat, el catecumenat d’adults a la diòcesi, responent a l’augment de sol·licituds de Baptisme de persones adultes i nens amb ús de raó. En els últims mesos tots els participants en la cerimònia d’iniciació cristiana d’aquest dissabte han seguit la corresponent catequesi, tant en trobades conjuntes com a les seves respectives parròquies.
En la seva homilia, Mons. Vicent Ribas, va subratllar que aquesta cerimònia d’iniciació cristiana d’adults era un “motiu d’immensa alegria” perquè tots els participants són “incorporats plenament a la vida nova de Crist”. I afegí: “Tots vosaltres des d’ara no camineu sols, pertanyeu a Crist, heu estat cridats no per a una religió externa sinó per a una vida nova”. Al·ludint a la transcendència de cadascun dels sagraments que rebien aquest grup d’adults, el bisbe digué: “El Baptisme us unirà a la mort i resurrecció de Jesucrist, la Confirmació us donarà la força de l’Esperit per a ser els seus testimonis allà on us trobeu i l’Eucaristia us farà viure de la presència del Senyor, que es lliura per amor i a vosaltres us exigeix donar aquest mateix amor sense exigir-li a ningú res a canvi.

Finalment, el prelat situà aquesta celebració en el pla de la vivència compartida, i assenyalà: “Aquesta festa de la iniciació cristiana no és només vostra, és de tota la comunitat. A partir d’avui, tota la nostra diòcesi d’Eivissa i Formentera té la responsabilitat d’acompanyar-vos, sostenir-vos, ajudar-vos a perseverar en la fe, perquè la vostra incorporació a Crist trobi un poble creient que us aculli. Demanem avui que aquesta celebració no sigui només solemne, sinó fecunda, que el Ressuscitat entri a les nostres pors i les transformi en pau”.
En el cas del Baptisme de persones adultes, se’ls han d’impartir al mateix temps, a més, els altres dos sagraments de la iniciació cristiana, l’Eucaristia i la Confirmació. Juntament amb ells, seran confirmades també més d’una trentena de persones adultes que havien estat batejades i rebut la Comunió, però no el sagrament de la Confirmació.

El catecumenat per a adults està dirigit a aquelles persones que no van rebre en la seva infància els tres sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Eucaristia i Confirmació) i ara volen pertànyer a la comunitat cristiana.
