El delegat d’Infància i Joventut del Bisbat d’Eivissa, Antoni Granados, és un dels integrants de l’expedició oficial de joventut de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) que ha viatjat a Corea del Sud en una expedició preparatòria de la propera Jornada Mundial de la Joventut (JMJ) de Seül del 2027. En aquesta visita, que continuarà fins el 17 de setembre, la delegació té dos objectius: organitzar la proposta per a tots els joves espanyols i participar al Second Preparatory Meeting WYD Seoul 2027, una trobada dels responsables de pastoral juvenil de tot el món, organitzada pel Dicasteri per als Laics, la Família i la Vida.
L’expedició oficial de Joventut està formada per nou persones del Consell Nacional de Joventut d’Espanya i al capdavant hi ha el secretari tècnic de la subcomissió episcopal per a la Joventut i la Infància, Francisco José Ramírez.
La primera part del viatge a Corea té a veure amb la preparació de la proposta que s’oferirà a tots els joves d’Espanya que vulguin participar a la JMJ Seül 2027 i tenen lloc a tres diòcesis coreanes: Uijeongbu, Daejeon i Jeonju. Aquesta proposta es desenvolupa juntament amb el Comitè Organitzador Local (COL) de la JMJ Seül 2027 i cada Comitè d’Organització Diocesà.
Cadascuna d’aquestes diòcesis acollirà diferents activitats durant la JMJ, els dies previs als actes centrals amb el Sant Pare Lleó XIV. A més, aquestes diòcesis mostren un tema seleccionat que s’abordarà de manera especial a la JMJ: Uijeongbu fa frontera amb Corea del Nord i servirà per reflexionar sobre la pau; Daejeon, sobre els màrtirs; i Jeonju, sobre la cura de la casa comuna i de totes les persones.

Durant aquests dies de treball, la delegació espanyola estudiarà totes les qüestions temàtiques i logístiques per elaborar una proposta per als pelegrins espanyols. L’esborrany d’aquesta proposta -pendent de l’aprovació de l’assemblea plenaria de la CEE- es presentarà a la trobada de Delegats i Responsables de Pastoral amb Joves, que tindrà lloc a Madrid de l’1 al 4 d’octubre.
L’altre propòsit del viatge és participar al Second Preparatory Meeting WYD Seoul 2027, que té lloc a Seül del 13 al 17 de setembre. Per a aquesta trobada, el Dicasteri per als Laics, la Família i la Vida ha convocat tots els responsables mundials de la pastoral juvenil a diòcesis, moviments i vida consagrada. La trobada presenta diferents sessions informatives, activitats i visites enfocades a la preparació de la JMJ, en qüestions tant de significat i fe com de logística.
