La Diòcesi d’Eivissa ha obert una subscripció popular per al nou retaule que honrarà a la S. E. Catedral la memòria dels vint sacerdots màrtirs diocesans, la beatificació dels quals ha autoritzat el Papa Lleó XIV i es durà a terme a la tardor.
Tal com va assenyalar el senyor bisbe, Mons. Vicent Ribas, a la roda de premsa en què va anunciar la futura beatificació, es pretén que aquesta obra artística sigui un homenatge col·lectiu dels fidels i la societat d’Eivissa i Formentera a aquests Serfs de Déu assassinats el 1936, durant els primers mesos de la Guerra Civil espanyola, persecució, esdevenint memòria viva de fe, esperança i reconciliació.
‘Construïm junts la memòria dels beats màrtirs’, és el lema d’aquesta col·lecta per al retaule, que constitueix un acte de fe i gratitud, alhora que crea un espai digne per a la memòria i la veneració. Està previst que el nou retaule es col·loqui al costat del presbiteri de la S. E. Catedral.
Totes les persones interessades a contribuir a aquesta obra artística dedicada als màrtirs de la diòcesi dEivissa i Formentera poden fer les seves aportacions al compte: (IBAN) ES09 0081 0622 0300 0228 0338, especificant en el concepte: ‘Retaule màrtirs Eivissa’.
La Diòcesi agraeix per endavant la generositat de tots els que vulguin ajudar a dignificar així el testimoniatge de fe i vida dels futurs beats.
