La parròquia de Sant Pere, de Dalt Vila, celebra enguany la seva festa patronal el dissabte 27 de juny, amb una Missa solemne presidida pel bisbe d’Eivissa, Mons. Vicent Ribas. La festa de Sant Pere, juntament amb la de Sant Pau, es commemora el dia 29 de juny, però en coincidir en dilluns, la celebració del patró de totes dues parròquies s’ha traslladat al cap de setmana, dissabte i diumenge.
Quan el bisbe Manuel Abad i Lasierra va fer la divisió parroquial d’Eivissa en 1785 i l’església de Santa María va passar a ser catedral, era necessari instituir una nova parròquia per als habitants de la ciutat i es va decidir que s’establís inicialment a la ‘capella fonda’ de la catedral, dedicada a l’advocació de Sant Pere, que va ser el nom triat per a la nova parròquia de la capital de l’illa.
Els feligresos de la nova parròquia eren els habitants de l’interior del recinte fortificat de Dalt Vila i també els residents en cases disseminades dels voltants, ja que la població de la Marina i sa Penya va quedar adscrita a la nova parròquia del Salvador.
En el pla parroquial de 1929, redactat pel bisbe Salvi Huix, es va acordar que l’església del ¡ Convent dels frares dominics fos una sucursal de la parròquia de Sant Pere, fins que més tard va passar a ser la seua seu definitiva, deslligada ja de la S. E. Catedral.
